den ena har ont, den andra blir ett nerv vrak...

Igår hände det en liten olycka med Zindy, jag skottade snö och märkte inte när hon kom emot mig i full rulle så hon hoppade upp mot snöskyffeln precis när jag kastade iväg snön. De kändes inte som en hård smäll då, men idag piper och gnäller Zindy bara man tittar på henne. Zindy lyckades även springa rakt in i en rosenbuske under promenaden när hon spran efter snöbollar. *lyckat*

Mamma åkte till veterinären och hade inte en tanke på olyckan, så veterinären trodde att hon har en muskelsträckning i nacken då hon inte vill vrida på huvudet eller titta ner (ändå putsar hon sig)... Hon ser nästan stelopererad ut emellanåt. Så hon går på värk medicin numera. Pga detta så blir Flisan helt galen varje gång Zindy gnäller till, hon tror att det är hennes fel att Zindy har ont. Så Flisan kryper ihop med svansen mellan benen och skakar varje gång Zindy antyder att de gör ont...Känns superkul att det är hundmässa i morgon... Inte för att våra hundar ska ställas, men vi kan inte vara borta så länge då pappa är själv hemma med tre tokar...

VAD FASEN GÖR MAN?! Den ena har ont och den andre tar på sig skulden...



Det är december, de märks för den vanliga "turen" är tillbaka:
* Min dator kracha
* Zindy har ont
* Flisan är knäpp
* Pappa har kört fast med bilen så något har gått sönder i den (de luktar skit i bilen).

Nu är klockan för mycket och jag har sovit en timme på soffan, som vanligt, så de får bli en snabb dusch och sen sova för klockan 09.30 går tåget till älvjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0