Är det måndag idag? Nej det är torsdag!

Jag funderar många gånger "hur ska jag orka med mitt vikariat?" jag blir helt konstig av att jobba nätter... Klev av klockan nio i går morse, sov några timmar och led hela dagen efter det, sov som en stock hela natten och nu sitter jag här, minst lika trött ändå. Men det är bara bita ihop och bege sig till förskolan och jobba några timmar... Det som får mig att tänka lite mer positivt på vikariatet är att hundarna kommer nästan aldrig att vara hemma själva, jag kommer tjäna bättre med pengar och att jag trivs bra där jag jobbar, det är bara ett problem... HÅLLA SIG VAKEN! Jag måste vara vaken hela natten... Ett litet problem... Oftast går det bra, men ibland går det mindre bra...



Igår morse när jag skulle gå och lägga mig var Flisan såååå Underbar hon kom inspringades i mitt rum i 180 med en pipleksak i munnen! Gissa om de lät... Så de var bara gömma den om man skulle få sova lite... Sen på eftermiddagen när jag klev upp, gjorde min "frukost" och satte mig i soffan så började det  låta konstigt i köket, då hade min gulliga vovve bestämt sig för att städa efter mig... Sötnöt! Hon hade hoppat upp på bordet *morr* och tagit osthyveln och smörkniven och "diskat" dom... Hennes matte var inte lika nöjd som hon.

Nu ska jag packa ner alla mina saker i jobbväskan och bege mig till jobbet, endast 6 timmar tills jag slutar och kroppen skriker redan efter mera sömn och vila! Tur att jag ska jobba med energiska femåringar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0