"Dagens träning"

Igår skulle jag skriva "dagens träning" men av någon anledning glömde jag det! Har i alla fall tränat lite med Jamie Lee, vi tog en bytta, ställde den upponer och så skulle hon ställa sig på den med framtassarna... Första gångerna sparkade hon runt på byttan som en tok och den for över hela köket. Men efter ett tag kom hon på vad f*asen matte menade, självklart blev det "klick" och godis då!! 1000 gånger om :)
De är lite svårt med klickers, vissa hör hon, andra inte. Men jag har en sort som verkar fungera bra än så länge, inomhus, utomhus är det kört...

Även mamma och syrran försökte sig på detta med sina hundar, de gick inte fullt så bra, men med lite träning går det nog!

De blir lite träning nästan varje dag, men tyvärr inte riktigt alla dagar... Tex på promenaderna så brukar jag låta henne gå slalom, hoppa på ryggen, "snabba svängar", apportering eller något annat roligt! Men nu när terometern nästan visar -18 grader så blir det ingen utomhusträning. Snarare gå en kort runda, kissa bajsa och hem igen... De är lite tråkigt men alla tre små damer fryser sååå om sina tassar, dom bara krampar hela tiden.

Nu längtar vi till våren och agility igen! Men de lär dröja ett tag till... De kommer behövas många plusgrader för att smälta alla meterhöga vallar med snö innan våren tittar fram! Men de är lite små mysigt med all snö, jag gillar det på något vis ändå. När de ligger fint på marken och glittrar, solen skiner, fåglarna kvittrar de gillar vi! Men inte som de varit dom senaste dagarna, snöstorm! Hoppas på ett gäng fina dagar nu. Men de verkar inte så...

Nu ska jag dyka in i filmens värld via Voddler. Vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0