Agility kurs, steg 2

Ja, idag var de kurs igen för Jamie Lee och Flisan. Nästan så jag skämms för att säga hur de gick men jag gör de ändå!

Jamie Lee traskade på i ganska bra fart, ibland hoppade hon fel i däcket men då fick hon glatt köra om, ibland hoppade hon för tidigt på kontaktfällten på a-hindret men de struntade vi i. Vi körde på ändå! Framför och bakombyten går väll lite si så där... Bättre än sist i alla fall! Något som jag måste träna liiiiite mera på.

Flisan (som mamma körde med då syrran roade sig på grönan ist). De gick inte alls, Flisan tittade på mamma och undrade om hon verkligen menade allvar. SKA JAG HOPPA?!? GLÖM DET! Så kan de gå, men jag misstänker att hon är lite skendräcktig. Därför är hon välldigt envis och tjurig av sig... För de var då ingen fart eller lydnad alls i henne!

Zindy fick köra lite efter kursen och de gick som vanligt superbra, fullrulle och mamma hängde inte med. Zindy blev lite frustrerad  över det eftersom hon inte viste vilket hinder hon skulle till! Men den farten hon har, de är underbart att se. När hon passivitetstränades så var det många skall, gnäll och tjut. De var såååå grymt orättvist att inte hon fick köra en enda gång när alla andra fick!

Nästa gång håller jag tummarna att de går bra för mamma, för då ska hon köra istället för mig när jag jobbar. De kan ju gå på alla sätt och vis med min nästintill döva lilla vovve! Men de är bara hoppas på de bästa :)

Just nu ligger alla tre helt utslagna, man kan nästan gå med en stek framför dom utan reaktion, men bara nästan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0