Agility träning

Jag kom på att jag skulle ju tvättat bilen efter jobbet idag! Men icke, en sväng till kyrkogården och sova på soffan blev det istället. Så försvann min lediga eftermiddag... Hundarna klagade inte direkt, dom är ganska så slöa av denna värme... Konstigt! :P

Igår var vi på agilitykurs, Jamie lee har  kommit på att om man fuskar så går det mycket fortare, men man får inge godis! Som att springa varannan pinne i slalom, hoppa ner förtidigt från balansen och hoppa över varannat hopp.. Ja, latmasken själv! Så slalom ska vi framförallt träna lite extra på, när jag nu ska hinna med det...
Dock klantade hon sig ordentligt sist och jag han inte fånga henne (jaa, min hund har nedsatt balans pga hörseln) så jag brukar vara beredd och fånga henne när hon inte lyckas alla gånger. Men igår ramlade hon ner från balansen och landade på rygg. Fösta tanken var "nu är de kört, antingen vill hon aldrig mera köra agility eller så är hon skadad" men hon vände på sig, skakade sig och var överlycklig! Precis som vanligt :P Hon har lärt sig att de inte går som planerat alla gånger! vilket är ganska skönt, hon blir sällan/aldrig rädd för någonting. Hon hänger med och accepterar läget. Hon litar på mig, vilket är underbart!

Flisan var väldigt låg igår, de var ingen fart alls i henne! Hon lunkade/gick sakta igenom banorna och syrran kunde nästan krypa brevid och vara snabbare! Vete fasen vad som flög i henne, sen kom vi på att vi hade favvo leksaken i bilen, när hon fick syn på den var hela världen underbar! Hon gjorde inget annat än leta efter den... Tillslut fick hon till det och banorna gick ganska bra att köra! :)

Sen var de lilla Zindy, hon går steg tre - handling, valparna går steg två. Behöver väll inte säga så mycket hon fick testköra våra banor, de var full fart! :) Från start till stopp och även därefter, hon är riktigt galen i agility!


Älskar denna bild, tycker den beskriver våra hundar så underbart bra! :) Flisan och Zindy skäller av någon anledning, den ena börjar och den andra hänger på bara för att(!) och Jamie Lee fattar ingenting! Hon försöker hänga med men missar ändå poängen med de hella.  :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0