Stugan



Det skär i hjärtat att stugan ska säljas. Min farmor och farfar har byggt upp stugan, vid farfars barndomshem och nu ska de helt plötsligt säljas... Stugan som alltid funnits där, Stugan som alltid luktat så gott, Stugan man alltid finner frid och ro i, ska säljas. Bara för att några idioter i ett kommunhus att det måste finnas kommunalt vatten och ett "riktigt" avlopp.
Det blir inte längre så att vi ska ta över stugan, det är någon annan som ska göra det, någon okänd, så vi aldrig mera kan återvända dit. I hela mitt liv har stugan funnits där, men nu pratas det hela tiden om "sista sommaren". Så sommaren 2010 lär bli sista sommaren och istället för att njuta av den, så ska vi tömma, städa och stänga den, en gång för alla... Jag vill bara gråta, jag vill inte ha semester, jag vill bara jobba, ha fullt upp och tänka på annat, jag vill bara ha kvar stugan, stället man alltid ser fram emot att komma till.

Vi får se om den säljs 2010 eller 2011. Men det spelar ingen roll, det är för nära... 3010 hade varit lagom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0