vårdcentralen

Jag blir så förbannad på vårdcentralen! Jag skickade först på vårdguiden och så ringde dom upp idag och sa att man får gå till jouren, efter jobbet traskade jag dit och fick sitta där i en och en halv timme... Då blir jag invisad i ett rum och dom bad mig vänta, jag väntade ett tag och sen kom sköterskan och sa "nu ska vi ta ett blodprov på dig" och med ett stort leende svarade jag "glöm det, aldrig i livet" som vanligt när dom säger detta. Hon går fundersam därifrån. Sen kommer läkaren in och säger

- "de var brichanyl du ville ha va? är du astmatiker?" då funderar jag, har hon inte läst mina papper? Men svarar snällt och trevligt
- "nej det är jag inte, jag är pollenallergiker och har svårt att andas på vår och sommaren ibland"
- "har du haft brichanyl tidigare"
- "ja det har jag, jag fick det av docktor ****** för några år sedan och nu har dom blivit gamla"
- "okej, gå till apoteket du, jag skickar receptet"
- "tack"

Detta 30 sekunders samtal väntade jag på i en och en halv timme!!! Jag blir fasen galen, nu ska jag hålla reda på dessa papper och förnya dom regelbundet, så jag inte står utan! För söka läkarvård gör jag inte igen - om jag inte är döende!


Kommentarer
Postat av: Mortenalma

Thanks for the information

2011-06-13 @ 11:49:02
URL: http://mortenalma.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0