Vilken promenad!

Är lite så där små arg på min vovve idag! Hon har varit hur underbar som helst och super mysig :) Minst sagt när jag somnade på soffan efter jobbet!

Efter middagen så valde jag att träna lite med henne och som vanligt (!) gick det superbra, jag har valt att inte träna med klickers ett tag eftersom den tyvärr inte ger lika mycket längre. I början var den super och jag hade den med mig överallt när vi tränade, men efter ett tag märkte jag att hon inte alltid hör den. Så jag valde att endast ha den på "inomhusträning".  Och just nu ligger den i lådan och vilar lite.

Idag tränade vi ligg (något som hon haft super svårt med) men idag klarade hon det galant!! Inga som helst problem där inte, jag vet inte om det var min "roliga röst" som fick henne att träna och ha roligt eller om de var för att klickersen inte var med. Vi har även fått in "snurra" tror dock att hon endast förstår handtecknet och inte ordet (vilket jag räknat med) lika så med ligg, det är endast handtecknet som fungerar. och som avslut på det hela drog vi fram lådan som hon fick stå med baktassarna på. Och jag var överlycklig efter detta!

När det var dags för att gå en kvällspromenad valde vi att åka till gymnasiet och gå en sväng, något jag ångrar i efterhand! Först drar dom iväg och käkar hästskit, mmmmm vad gott! *spyr* trotts att de var ren isgata lyckades jag springa fram och skälla ut henne. Efter det gick vi vidare som inget hade hänt... Då hittar hon en människoskit (vem fan lämnar det ca 20 meter från ett gymnasium????) som både hon och hennes mor trycker i sig * BLÄÄÄÄÄÄÄ* usch, fy och blä vad jag blev arg på dem då!! På väg tillbaka till bilen blir det kortkoppel som gäller, för hennes kära matte var inte lycklig! Hon lyckades även få upp spår på en hare, men hennes förutspående matte såg detta före henne och hon satt i koppel MOHAHAHAHA!



I morgon är det några timmars jobb, 10-15 som personlig assistent, ska bli lite skönt med en kort arbetsdag men samtidigt skulle det vara skönt att sitta ute vid ringvägen och njuta av solen istället för att jobba :P
Nu duscha och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0