29 maj

Jaha, då var man återigen supertrött och på väg att bli sjuk... Hört de tidigare?!
Idag den 29 är de jobb mellan 11-20, troligen blir de ösmo marknad en sväng och sen vet jag inte vad som händer... Kanske en sväng ner till Nynäs så brukaren kan kolla på ny tv, hon har pratat om det sedan mellandagsrean. Så vi får se vad som händer.

Men nu ska jag kurera mig med vitaminer och tabletter av alla dess slag (alvedon, ipreen, halstabletter). Ont i halsen, kraxig röst, ont i nacke/axlar/huvud och övertrött! Känns inge vidare! Tror att det är busungarna jag jobbade med idag som smittat mig lite, förkylda små sötungar som man kånkar runt på :)

Har i alla fall ledigt söndag och tisdag, då har jag tid att sova och bli frisk igen!



Väckarklockan ringde strax före sju i morse, jag övervägde att skicka ut den genom fönstret! Men gick upp efter många om och men, kom precis på klockslaget till jobbet och fick inga klara besked vart jag skulle vara... Som vanligt! Slutade med att jag hoppade mellan avdelningarna. När jag väl kom hem från jobbet skulle jag kolla lite saker på datorn, men jag kom inte så mycket längre, jag somnade med datorn på magen... Vaknade, ställde bort datorn och somnade om! Sömnbrist? Joo tack! En långpromenad med hundarna och hem till soffan för att se en skitfilm och nu väntar sängen igen. Fan vilket liv man lever, sover, jobbar, sover, jobbar, promenerar, jobbar, sover... Jaa... Semestern är efterlängtad! Endast 30 dagar och 7 timmar kvar!

NU: packa jobbväskan, datorn (brukaren måste låna den, i vanliga fall är det dataförbud dagtid), pappas mobila bredband (jag måste beställa ett eget, snarast!) lunch och middag, plånboken och en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0