Från inget att göra, till stress!

Varför har inte dygnet flera timmar?! Syrran har blivit sjuk nu ikväll och jag är lite avis, jag hade gärna haft en dag hemma och bara vila! Men icke, även om jag inte vill vara sjuk så skulle en vilodag behövas :)

Idag var det en kort arbetsdag 10-15 efter det åkte jag direkt till konsum för att handla, självklart hade jag plånboken med mig, men den var tom! Kontokortet låg självklart hemma! Ringde mamma och var as förbannad på mig själv och då säger hon, ja men åk inte hem och parkera än för då står bilarna fel sen så vänta tills pappa är hemma... Så de blev ett varv i bilen runt nynäs, hem hämta kontokortet, på cykel ner på stan där jag träffade en kompis som snällt hängde med mig och hämtade ut mitt paket, handlade sakerna på konsum, vidare till Nilssons för att köpa lunch till morgondagen (vägrar äta fiskbullar som serveras på förskolan) *hua*

Efter det drog vi hem till henne, hon har precis flyttat hemifrån till en underbar lägenhet, gissa om jag var avundsjuk!!! Nästan så jag sparkade ut henne och flytta dit, men lägenheten mitt emot henne kommer troligen att hyras ut snart, så jag ska försöka få den! Efter de blev de en vända till macken för tankning, och så lämnade hon mig på stan igen för att åka vidare till sina småsyskon. Jag travade iväg till klädaffären för att bränna lite pengar på saker till både mig, mamma och pappa (sakerna till päronen betalade iofs mamma), till blomsteraffären för mamma skulle köpa en blomma till pappa (mamma och pappa har bröllopsdag idag, 16år tror jag det är...)

Sen var jag helt slut! Men bara hem och laga mat för mamma skulle iväg på agility kurs. Efter det somnade både jag och hundarna en timme innan kvällspromenaden. Nu är de knapt 7 timmar tills jag börjar igen!!

Sov gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0