Tok ungen min gillar inte sitt nya hem...

Tror vovven min gått och blivit deprimerad! Eftersom jag smått håller på att flytta hemifrån så har inte alla rutiner varit på sin plats. Självklart blev Jamie Lee magsjuk i samband med min flytt och kopplar därför ihop lägenheten med magsjuka (tror jag i alla fall).

Så numera vägrar hon att gå upp i lägenheten som vi så småningom ska bo i, hon stretar emot när vi närmar oss huslängan... Hur fan gör man då?

Jag kan iofs förstå att hon inte ser något possitivt med lägenheten då de luktar målarfärg, dammsugaren låter med jämna mellanrum, trapphuset ekar konstigt och de måste vara frusterande när hon hör så pass illa som hon gör, hon mådde illa redan innan vi kom dit (magsjukan) och hon har inte fått en enda gobit där uppe... Så jag förstår att hon inte ser allt för possitivt i att vara där, inte heller finns de någon mjuk skön soffa eller säng att mysa i... Så problemet återstår och jag har ingen aning om hur jag ska lösa dem. Förhoppningsvis blir de bättre när allt är på plats och de har kommit in lite av "våran" lukt.

Annars vet jag inte vad jag gör, säger upp lägenheten och flyttar hem igen? (jaa, min hund styr mitt liv, hon är de bästa jag har och varför ska jag då inte göra allt för henne?) Självkart ska jag ge lägenheten och henne några chanser, tänker inte kasta in handuken direkt.



Här är hennes stora trygghet i lägenheten, den nya hund sängen. Det är hennes och ingen annans! Hennes mamma lånade den ett litet tag och Jamie Lee vart helt förtvivlad! (sorry att de är en dålig mobil bild)


Kommentarer
Postat av: Lisa

naaw stackars lilla Jamie!



SV: han bor i helsingfors just nu, han har påbörjat sina studier igen och ska bli advokat :) Men innan bodde han i Lathi(s på svenska) där hans mamma och syster bor :)

2010-09-10 @ 16:22:01
URL: http://lisaozorro.blogg.se/
Postat av: Lisa

SV: hehe nope :P alltid lika kul när folk ska uttala hans namn , dom säger alltid fel :P

2010-09-10 @ 21:04:48
URL: http://lisaozorro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0